Přeskočit na hlavní obsah

Shingeki no kyojin- Recenze

**Prosím komenty. :D díky

Shingeki no kyojin (進撃の巨人), nebo taky přeloženo do angličtiny jako Attac on Titans.
Pokud se někdo rozhodne sledovat toto anime tak předem upozrňuji že je omezený věk 15+, není tam nic na sexuální téma, ale místo toho je tam poměrně hodně krve, no a víte jaký to rádi japonci dělají, všechno přehánějí, takže radši předem varuji.

Jako rvní vyšla manga Shingeki no kyoji- kterou kreslí a píše Hadžime Isajama. Manga začala vycházet v časopise Bessacu šónen Magazine odzáří 2009 a dosud byla vydána v patnácti svazcích tankóbon.
Manga získala velkou popularitu zejména poté, co se začala od dubna do září 2013 vysílat její stejnojmenná 25dílná anime adaptace z dílny studií Production I.G a Wit Studio.
Vydáno bylo také několik dalších doprovodných mang, her, light novel a na motivy mangy se také chystá dvojice celovečerních hraných filmů.

Titáni (巨人, kjodžin) se poprvé objevili před stovkou let před začátkem příběhu a téměř vyhladili většinu lidské populace. Lidé, kterým se podařilo přežít, vybudovali 50 metrů vysoké hradby kruhového půdorysu, které jsou vyšší než titáni. Tři hlavní hradby jsou pojmenovány - zeď Maria ( ウォール・マリア, Wóru Maria), zeď Rose (ウォール・ローゼ, Wóru Róze) a zeď Sina (ウォール・シーナ, Wóru Šína). Uvnitř těchto hradeb žili lidé více jak sto let v míru, mnoho lidí se dokonce za celý svůj život nesetkalo s žádným titánem.

Titáni jsou obři, vzhledem připomínající člověka bez kůže a bez genitálií. Jsou vysocí 3 až 15 metrů, výjimečně se objevují i vyšší. Titáni jednají instinktivně a bez zjevné inteligence; dokud cítí přítomnost člověka, snaží se k němu přiblížit a sežrat ho. a co je nejhorší na tom že lidi k potravě ani nepotřebují, takže lidi zabíjejí jenom pro zábavu, energii pravděpodobně čerpají ze slunce. Jejich těla jsou vzhledem k velikosti nepřiměřeně lehká, kůži mají tvrdou a velmi rychle se regenerují (dokonce i při ztrátě celé končetiny nebo hlavy se dokáží během chvíle regenerovat). Titáni mají jediné známé slabé místo - šíji, která pokud je přeseknuta způsobí okamžitou smrt titána. Důvod proč vlastně tittáni zabíjejí lidi je neznámá.
Aby mohlo lidstvo proti titánům bojovat, bylo vynalezeno speciální zařízení, připomínající horolezecký sedací úvaz s dvojicí navíjecích ocelových lanek poháněných stlačeným plynem a sadou výměnných čepelí, které nositeli umožňuje pohyb do stran i do výšky. Toto zařízení se nazývá prostorové manévrovací zařízení ( 立体機動装置 Rittai kidó sóči). S tímto vybavením se učí pracovat všechny armádní jednotky a je nezbytné k boji proti titánům, jelikož představuje jediný účinný způsob, jak přeseknou titánovu šíji.
Armáda je ve městě založena za účelem obrany a výzkumu titánů. Dělí se na tři hlavní divize - Vojenskou policii (憲兵団, Kenpeidan), Armádní sbor ( 駐屯兵団, Čúton heidan) a Průzkumný sbor (調査兵団, Čósa heidan). Nováčci jsou automaticky zařazeni do výcvikové jednotky, kde se několik let trénují a poté si mohou na základě svých schopností svolit jednu ze tří divizí.
Vojenská policie se skládá z elitních vojáků, jejichž hlavním úkolem je chránit krále, udržovat pořádek a vynucovat právo v hlavní části města, uvnitř hradeb Sina. Každý rok se do vojenské policie může zařadit deset nejschopnějších nováčků z výcvikové jednotky. Vojenská policie by tak měla být nejschopnější a nejlépe vybavená divize. Jejich členové jsou ale líní, úplatní a zneužívají své postavení. I přesto se většina nováčků chce k této divizi připojit, protože jsou jediní, kteří nemusí bojovat s titány.
Armádní sbor je největší ze všech divizí, má za úkol chránit a spravovat hradby. Členové sboru tak tvoří první obranou linii lidstva proti titánům. Před útokem a zničením zdi Maria byl armádní sbor plný neschopných vojáků, kteří neplnili své povinnosti. Po pádu hradby Maria se jejich přístup změnil a stali se velmi schopnými.
Průzkumný sbor je divize s největší úmrtností svých vojáků. Hlavním úkolem tohoto sboru je bojovat s titány v jejich vlastním prostředí mimo hradby města. Zároveň se snaží odhalit více informací o titánech, jejich původu a možnostech, jak je zničit.
1)ARMÁDNÍ SBOR
2)PRŮZKUMNÁ LEGIE- KŘÍDLA SVOBODY
3)VOJENSKÁ POLIVCIE
Děj začíná přibližně sto let od doby, kdy se objevili titáni a téměř vyhladili lidstvo. Eren, Mikasa i Armin (hlavní hrdinové anime) jsou svědky útoku Kolosálního titána ( 超大型巨人, Čó-ógata kjodžin, který je větší než jejich hradba, poničí hradbu Maria v blízkosti jejich usedlosti. Po tomto útoku začnou do města proudit menší titáni a požírat lidi. Eren je později svědkem smrti své matky, která uvázla v troskách jejich domu a je sežrána titánem. Po prvotním překvapení začne Armádní sbor evakuovat obyvatele žijící mezi zdí Rose a nyní pobořenou zdí Maria. Přeživší uprchlíci jsou dočasně ubytováni za zdí Rose.
Eren, Mikasa a Armin se přidají k armádě a jsou zařazeni do 104. výcvikové jednotky. To ukončení základního výcviku jsou členové 104. jednotky dočasně umístěni na hradby Rose, poblíž městské čtvrti Trost. V tu chvíli se opět objeví gigantický titán a stejně jako před 5 lety i teď poničí část hradeb. Během nastávající bitvy je Eren před zraky Armina pozřen titánem.

Anime můžete sledovat na stránce Shirai.cz bohuže bez registrace se nedá anime shlédnout.

Anime také ale může sledovat na Hakuódžó no senšin zde je registrace nepoviná, ale pokud se zaregistrujete máte všetčí přístupnost k anime a nebude se vám tolik sekat jako kdyby jste nebyli registrovaní (výhody).
Bohužel tento server má titulky sloveské, což se u Shiraj taky někdy vyskytuje. :D

MIKASA
EREN
ARMIN

Aniem jsem viděla, a je to pro mě to nejlepší anime asi ze všech. Doporučuji, když už se bude dívat na jiných kanálek pro anime online, dívejte se v japonštině, osobně se mi u nich angličtina nelíbí a nesedí, nej je tov prostě v originálu :D :D